Wanneer u een klacht heeft?

Het kan gebeuren dat u als cliënt/patiënt of als ouder van een minderjarige cliënt/patiënt een klacht heeft over uw logopedist of over de logopedische behandeling.
Het klachtenrecht voor patiënten is vastgelegd in de wet Wkkgz. De klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) is hieraan verbonden.

Wat kunt u doen bij klachten over uw logopedist?

Praat eerst met uw logopedist. Bespreek uw klacht eerst met de logopedist want als de logopedist niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij de klacht niet oplossen.

Komt u er samen niet uit?

Leg dan uw klacht voor aan de praktijkhouder (Ilona Odolphy, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.), of vraag naar een andere logopedist om uw klacht aan voor te kunnen leggen.

Externe hulp

Alle logopedisten werkzaam bij Centrum voor logopedie Odolphy, zijn lid van de NVLF (Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie). Hierdoor zijn wij automatisch aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Deze regeling biedt u, indien externe hulp gewenst is, een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij of hij kan u, als onafhankelijk persoon, van advies voorzien, helpen bij het formuleren van de klacht en zoeken naar een oplossing voor de klacht.

Informatie over de Klachten- en geschillenregeling Paramedici vindt u op onderstaande link:
www.logopedie.nl/paginas/openbaar/klachten/klachten

logo centrum voor logopedie Odolphy
Centrum voor Logopedie
Odolphy